lørdag 12. september 2009

SEILER GJENNOM NORDØSTPASSASJEN

For den som leser englesk og litt fransk, er det virkelig verd å ta en titt på nettsidene til seilbåten Le Manguier, som seiler gjennom Nordøstpassasjen. Skipper Philippe Hercher skriver om båtens bruk av grønn teknologi under tittelen An alarming statement, og dette er på godt forståelig engelsk.

Jeg traff dem da de lå i havna i Tromsø, og du kan lese historien jeg skrev den dagen jeg var ombord her. Men mest spennende er det å finne bloggen deres og lese og kikke på bildene deres sjøl. For en tur! Jeg er nesten grønn av misunnelse.

Du kan også lese historien om den økologiske seilbåten på stabasiøs ferd gjennom den nordlige sjørute hos CNN. Bildet under har jeg lånt fra bloggen deres, det er tatt ombord av Eric Brossier for noen dager siden.

Ingen kommentarer: